מי יהיה ראש העיר הבא של בני ברק? האזינו לפרשנים

    אבי יעקב No Comments on מי יהיה ראש העיר הבא של בני ברק? האזינו לפרשנים

    יעקב ריבלין ואבי בלום ב'מהדורה המרכזית' בהגשת בצלאל קאהן. "קשה להאמין שבוסו יכבוש את בני ברק, אבל יהדות התורה חייבת להתעשת ולהפסיק לקחת את השלטון בעיר כמובן מאליו". בזירה הארצית: "הקואליציה מתחפרת כל הזמן בבורות מיותרים. בשביל מה?"

    יעקב ריבלין ואבי בלום
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפינת הפרשנים ב'מהדורה המרכזית', עלו יעקב ריבלין ועו"ד אבי בלום ושוחחו עם בצלאל קאהן. תחילה דנו בדיון המתוכנן בבג"צ על חוק הנבצרות.

    יעקב ריבלין: "הכיוון ברור. בג"צ ידחו את תחולת החוק לכנסת הבאה כדי שלא יהיה פרסונלי. מה שמדאיג זו הצורה בה בג"צ מרגיל את דעת הקהל שהוא מחליט כהכנה לפסילת צמצום עילת הסבירות. הקואליציה כבר לא יכולה לעשות שום דבר. כי בג"צ יפסול כל פסקת התגברות שיחוקקו. ברגע שיפסלו את צמצום עילת הסבירות, כל חוק יעמוד לשיקולם של שופטי בג"צ. ואגב, אומרים על נתניהו שהוא חכם, למה הוא היה צריך להכריז בבלומברג על שינוי הוועדה לבחירת שופטים? אולי זה איתות לבג"צ שאם הם יפסלו את החוקים הנוגעים אליו הוא ישנה את החקיקה לגבם".

    עו"ד אבי בלום: "ברור שדחיית החוק הוא בעצם ביטולו. בכנסת הקודמת בג"צ אישר חוק שהיה פרסונלי במוצהר. יריב לוין צדק שאי אפשר לסמוך אפילו על השופטים השמרניים יותר כי אנחנו רואים שחוק טבריה נפסל ע"י כולם. השופט פוגלמן בעצמו אמר שהחוקים שפיטים, וכך הם מרגילים אותנו שהכל שפיט ובעצם מאיימים על נתניהו כל הזמן. ברק הרים את חוקי היסוד למעמד על, שעליהם לא ניתן לערער. עכשיו גם את זה הם מבטלים. השופטים מבצרים את מעמדם בצורה שהכנסת לא תוכל לשנות לעולם ובעצם מחזקים את הדיקטטורה שכבר קיימת בישראל. הקואליציה לא מחמיצה הזדמנות להתחפר. בחוק טבריה, חוק הנבצרות, והנאום המיותר של נתניהו שהוא נכנס לאירוע. בשביל מה זה טוב?"

    בהמשך, עברו ודנו בבחירות המונציפאליות: יעקב ריבלין: "לראשונה יתמודד מועמד נוסף מול בנו של מנהיג דגל התורה רביץ. בבני ברק ובקרית יערים לתושבים אין טיפת דמוקרטיה. מכתיבים להם מה לבחור ומה להצביע. ועכשיו לראשונה יש מועמד מפתיע שמביא חידוש. יוסי טייב. וגם בוסו בבני ברק".

    עו"ד אבי בלום: "קשה לי להאמין שש"ס תלך עד הסוף ובוסו יכבוש את העיר. אבל יהדות התורה צריכה להבין את המצב ולהתחיל לטפל בבעיות הבוערות. להציג תוכנית רצינית ומקיפה לטיפול בבעיות הניקיון והמכרסמים. ולהפסיק לצפות לבחירה אוטומטית. ומה שנכון לתושבי בני ברק נכון גם לתושבי אלעד. כדאי למועמדים להפסיק לבנות על תמיכה מהציבור ולהשקיע ברווחת הציבור".

    ועל הסקר שפורסם היום במסגרתו אוריאל בוסו מנצח את ראשות העיר בני ברק אומר יעקב ריבלין: "חשוב לדעת מי הזמין את הסקר, וזו לא הייתה יהדות התורה. זה אומר הרבה על האמינות, אבל זה יכול ללמד על איתותי מחאה".

    האזינו



    0 תגובות